The best facial SPF for oily skin?

7:32

It might be a bit too early to say such things but I think I found my favourite facial SPF. EVER.
And it's all (like many other beauty-purchases) thanks to this blogpost on Krémmánia

To be honest I don't have much experience with SPF as I only started using it last year - it was the Bioderma Photoderm AKN SPF 30. I didn't really like it because it made me shine bright like a greasy diamond, even though it promised a non-oily freshness which just didn't really happen. 
Not on my face, at least.

But then came the the Innisfree Eco Safety No Sebum Sunblock SPF35 / PA+++ which is what my sunscreen dreams were made of. According to it's description of the Innisfree website, it's:
An antisebum sunblock made from organic sunflower oil SPF35/PA+++ 
 1. Sunflower oil and eco-friendly green tea extracts from Jeju protects skin from harmful UV rays. 
 2. Fermented yeast ingredients protect skin from ozone and other harmful materials. 
 3. Mild care with a 100% mineral filter to protect sensitive skin 
 4. It contains sebum-control porous powder to keep skin fresh and soft.
Basically, it is the perfect SPF for oily or combination-oily gals like me: it's mattifying, it comes in a squeeze tube and it doubles as a makeup base. An absolute gem, really. I've worn it with and without makeup and I have to say I'm pretty impressed. Under makeup, it also serves as a mattifying base that makes whatever you put on top last longer and more matte. On it's own, it made my face a bit whiter but stayed matte no matter how much I was sweating - and I was doing sports in the sun for a good few hours on a very hot day!

If you have oily skin and struggle to find a good SPF that doesn't bother your makeup, please do take a look at Innisfree Eco Safety No Sebum Sunblock SPF35 / PA+++. I got mine from this seller on eBay (link to the product here) - forgot to mention how reasonably priced it was; 11 USD for 35 ml of product! 

This is my first Innisfree product but surely not the last one - I'm eyeing their chemical SPF for the winter but their other stuff looks fab too... I'm actually glad that I don't have an eBay account; I'd be broke in no time.




Egy pár hete volt egy bejegyzés a Krémmánián a koreai fényvédőkről, és a bejegyzés elolvasása után meg is rendeltem (na jó, rendeltettem) az Innisfree Eco Safety No Sebum Sunblock SPF35 / PA+++-t. Egyelőre annyit tudok elmondani róla, hogy: IMÁDOM!

Nincsen túl sok tapasztalatom fényvédők terén, tavaly kezdtem el használni a Bioderma Photoderm AKN SPF 30-t arca, de nem igazán jött be - gyorsan átfénylett és nekem túl ragacsos volt, mindegy, hogy mit tettem rá. Testre el fogom használni, de arca egyáltalán nem tetszett, sajnos.

Na de az Innisfree Eco Safety No Sebum Sunblock SPF35 / PA+++ már sokkal inkább nekem való. Kifejezetten zsíros bőrűek számára készült, mattít, ráadásul szuper mattító sminkalap is. Pár használat után el tudom róla mondani, hogy beváltja minden hozzáfűzött reményemet; smink alatt tökéletes alapnak, sokkal tovább marad matt az egész arcom és a sminkem is sokkal tovább tart (szinte meg sem moccant, és azért az már döfi). Magában viselve - habár hagy egy enyhe fehér réteget a bőrön - is egész nap matt maradt, izzadás ide vagy oda - ami nagy szó, mert tegnap szinte egész nap a szabadban voltam!

Szóval, ha zsíros bőrre kerestek fényvédőt, mindenképpen vessetek egy pillantást az Innisfree Eco Safety No Sebum Sunblock SPF35 / PA+++-ra. Én ettől az eladótól vettem eBay-en (a termék oldalát itt találjátok), jelenleg kb 3100 Ft-ba kerül 35 ml termék, és hozzám kevesebb, mint két hét alatt megérkezett (ajándékba pedig kaptam egy fátyolmaszkot is)!

Biztos vagyok benne, hogy nem ez volt az utolsó Innisfree termék, amit kipróbáltam - a krémmániás bejegyzésben említett Innsifree kémiai fényvédőt már kinéztem télre. :) 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.