Online: Duolingo

11:12

Duolingo nevezetű oldal egy ingyenes online "nyelvtanfolyam", spanyolul, franciául, németül, portugálul, olaszul (és angolul) lehet itt tanulni - én inkább úgy mondanám, hogy gyakorolni és felfrissíteni az eddig tudást, mert ez nem olyan, mint egy nyelvóra, ahol az elejéről kezdjük például a portugált. :) 


Ingyenes nyelvoktatás a világnak

Én elsősorban tényleg olyanoknak ajánlanám a Duolingót, akiknek van valamilyen alapszintű nyelvtudása és érti az angolt, ugyanis itt angolul magyaráznak - ez kinek könnyebb, kinek nehezebb lesz. Például én a franciánál én sokszor könnyebben tudok dolgokat az angolhoz kötni, mint a magyarhoz. És miért szükséges legalább egy minimális nyelvtudás? Mert itt nem magyarázzák el a legalapvetőbb dolgokat olyan részletesen, mint egy rendes tanár, tehát sokkal inkább használható gyakorlásra, mint tanulásra. És más a tematika is. Ezektől függetlenül szerintem a Duolingo egy iszonyatosan jó valami, egy próbát mindenképp megér!

Hogyan kezdjem el?

Egy gyors regisztráció után már el is lehet kezdeni a gyakorlást. Akik "menők", átugorhatják az alapokat (basics) és kitölthetnek egy tesztet (placement test), ami a tudásuknak megfelelő fejezetig feloldja a feladatokat. Azok, akik nem biztosak/szeretnének mindent átismételni, ajánlott ez elejéről kezdeni a dolgokat. Egy fejezeten belül több lecke is van, a leckék végén pedig csak egy teszt kitöltése után ugorhatunk a következő fejezetre.

Feladatok és felépítés

Minden lecke elején begyakorolhatjuk az új dolgokat - szavakat és a nyelvtant. A szavak fölött egy sárga buborékban találjuk a szavak jelentését, alul, a zöld részben pedig a nyelvtannal kapcsolatos bővebb magyarázatot. A feladatok viszonylag sokfélék, kell fordítani (angolról a nyelvre és fordítva), hallás után mondatokat leírni, szavakat együtt mondani a géppel, szavakat képekkel párosítani és mondatokat átírni. Nekem egyedül a kiejtéssel van problémám, a fordítógép néha kimondja a néma hangokat is, tehát ezért kell az, hogy egy picit tudjunk az adott nyelvről ilyen finomságokat :)
Egy szinten három életünk van, háromszor lehet hibázni a gyakorlás közben, utána az elejéről kell kezdenünk a leckét.


Akik hajlamosak arra, hogy elfelejtsék a gyakorlást, beállíthatnak maguknak egy figyelmeztető emailt, ezt minden nap, adott időpontban megkapják a zöld bagolytól. :) 

Én tényleg nagyon ajánlom nektek ezt az oldalt, és állítólag októberben valamilyen újításra készülnek, én kíváncsian várom. :) Na, nyomás regisztrálni! (Az oldalról az Indexen is találtok egy cikket.)


You Might Also Like

0 megjegyzés

Üzemeltető: Blogger.